8 استراتژی فروش ساده برای بیزنس های کوچک
استراتژی فروش برای هر کسب و کاری تازه ای میتواند عامل موفقیت یا شکست آن باشد, اگر استراتژی خود را حرفه ای و کامل حساب شده طراحی کنید مطمعنا جز کسب و کار های بزرگ خواهید بود. امکان دارد مشتریان هرگر اسم برند یا شرکت شما را نشنیده باشند و همین موضوع باعث میشود که شما فروش آنچنایی نداشته باشید.
در این مقاله جذاب قصد داریم 8 استراتژی فروش ساده برای بیزنس های کوچک رو معرفی کنیم و اون هارو برای کسب و کار شما تحلیل و بررسی کنیم که چطور میتونیم یک استراتژی حرفه ای برای بیزنس خودمون طراحی کنیم.
استراتژی فروش در واقع به شما کمک میکنه که نقشه و مسیر درست کسب و کار خودتون رو مشخص کنید, با وجود استراتژی و یک دوره زمانی میتونید از رقبای بزرگ خودتون پیشی بگیرید و فروش محصولات یا خدماتتون رو افزایش بدید.
1. خود و کسب و کار خودتون رو متفاوت جلوه بدید
همیشه و هر زمان برای رقابت با دیگر شرکت ها باید و باید متفاوت بود, متفاوت بودن به طرز صحبت کردن نیست بلکه به عملکرمون مربوطه. محصولات و خدمات شما باید کیفیت بیشتری نسبت به رقبا داشته باشه, دسترسی راحت تر, خرید آسون و پشتیبانی حرفه ای میتونه نظر مشتریان شما رو چندین برابر افزایش بده. و همین موضوع رضایت مشتری رو کسب میکنه و رضایت مشتری برابر با موفقیت و افزایش فروش شماست.
2. نقاظ ضعف خود را مشخص و آن را به نقطه قوت تبدیل کنید
امکان دارد مردم با کسب و کار شما آشنا نباشند ( نقطه ضعف ), اما نظر بدی هم نسبت به کسب و کار شما ندارد( نقطه قوت ), باید به مشتریان خود نشان دهید زمانی که از محصولات شما استفاده میکنند چه سودی خواهند برد! نباید قیمت محصول خود را افزایش دهید همین موضوع احتمالا نوعی نقطه ضعف از کسب و کار شماست. درسته که شرایط اقتصادی زیاد خوبی نداریم اما با استراتژی و راهکاری های جدید مطمعنا ممکنه از این بحران به نحوه احسن استفاده کرد.
3. از واگذار کردن نترسید
افراد بی فکر و بیتجربه احتمالا شما را به دنیای شکست نزدیک تر خواهند کرد چرا که خودشان شکست خورده اند! اگر به صورت تیمی کسب و کار خود را مدیریت میکنید مطمعنا شما نمیتوانید به تمامی اموری کاری خود برسید و باید وظیفه های خود را در توان همکاران و تیم خود تقسیم بندی کنید. همیشه و هر زمان داشتن افراد با مهارت بهتر از مدرک آنها است چون دیگر زمان مدرک گرایی تمام شده و دنیا به سمت مهارت میرود.
4. شخصیت شما برند شرکت شماست
بحث برندینگ بخش های مختلف و زمان بری دارد اما پرسونال برندینگ مطمعما هم شما و شرکتتان رو معروف کند, یکی از عوامل موفقیت شرکت های بزرگ داشتن پرسونال برندینگ شخصی است. اگر بخواهیم مثالی بزنیم استیو جابز همیشه به عنوان یک برند در بین جوانان بوده و هست. این شخص دقیقا با ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود و با ارتباطی که با مشتریان خود آغاز میکرد به عنوان یک برند برتر جهانی شناخته شده است.
امروز برنده سازی سخت تر و حتی آسان تر شده است, چرا سخت تر! به دلیل اینکه مردم کسی را دوست دارند که به آن علاقه مند باشند, این نکته خیلی هم است اگر میخواهید مردم عاشق محصولات و خدمات شما باشند باید به آن ها کمک کنید تا به مروز زمان به شما علاقه مند شوند. امروزه با شبکه های اجتماعی مانند: اینستاگرام و تلگرام میتوان پرسونال برندینگ را به خوبی انجام داد.
5. مسئولیت کار و مهارت های خود را به عهده بگیرید
در کمپانی های بزرگ همیشه و هر زمان میتوانند مدیر و بازاریابان مختلفی را استخدام کرد, چرا که هزینه پرداخت حقوق آن را دارند. اما در شرکت های کوچک اینگونه نیست! همیشه چیز به شما بستگی دارد. باید همیشه مهارت های فروش خود را افزایش بدید و داشتن یک تخصص اصلا تحت هیچ شرایطی کافی نیست. زمانی که تکنیک های فروش رو یادبگیرید مطمعنا حس بهتری نسبت به فروش بیشتر محصولاتتون دارید و ایده ها و راهکاری های جدید و بهتری هم وارد ذهن شما خواهد شد.
6. مانند یک کارآفرین فکر و عمل کنید
ذهنیت و طرز فکر شما مهم ترین نقشه برای موفقیت کسب و کار شماست, شما میتوانید دائما به ایده های جدید, راهکاری های مختلف, صرفه جویی دز هزینه ها و … رو پیدا کنید و اون رو عملی کنید. همیشه به یاد داشته باشید کارآفرین بودن یک سبک زندگیه و زمان میبرد که بتوانید کارآفرین باشید, پس اگر سختی هایی رو تحمل میکنید غر نزنید چون انتخاب کردید که کارآفرین باشید نه یک کارمند ساده.
7. نه گفتن را یاد بگیرید
نه گفتن شاید یکی از سخت ترین مراحل کارآفرینی و موفقیت باشد, به دلیل اینکه نمیتوان با مشتریان غیر منطقی صحبت کرد! چون که آن ها فقط به فکر سود و منابع خود هستند. همیشه در نه گفتن ارزش طرف مقابل را پایین نکشید و به آن ها احترام بگذارید ( یکی کلی حرف زدم نه :), اگر بتونیم نه گفتن رو یادبگیریم در برابر بی منطق ها مطمعنا فرصت های بهتری به سمت ما میاد.
8. شما نقطه قوت شرکتتان هستید
همیشه مدیران نسبت به دیگر افراد شرکت وقت کمتری دارند و باید تمامی مشکلات موجود رو حل کنند, اما باید گفت این فرضیه کاملا اشتباه است! بله درست شنیدید, مدیران همیشه و هر زمان نسبت به افرادی که مشکلات را باز و راهکاری ارائه میدهند و ارزشی ایجاد میکنند همیشه وقت دارند.
مدیران باید این نکته را به یاد داشته باشند که خوب گوش کنند به جای اینکه حرف بزنند, هر وقت بتوانید این مهارت را یادبگیرید میتوان راهکار ها و ایده های جدیدی رو وارد کسب و کار کرد.
نتیجه گیری :
سعی شد در این مقاله از کلی گویی پرهیز کنم اما یک نکته رو هم فراموش نکنید که تبلیغات درست و اصول میتواند راز موفقیت کسب و کار شما باشد, اگر شما هم کسب و کار آنلاینی دارید با کدتخفیف همیاردیجیتال میتوانید کسب و کار خودتون رو گسترش بدید.